Fordele ved os som jeres forsikringsmægler

Hos Söderberg & Partners danner vores omfattende analysearbejde af forsikringsmarkedet og jeres virksomhed grundlaget for al vores rådgivning til jer. Vores forsikringsmæglere er uafhængige af markedets forsikringsselskaber og sammenligner objektivt udbuddet af selskabernes forsikringsløsninger. Det betyder, at I får rådgivning med fokus på JERES interesser og ingen andres, og at jeres erhvervsforsikring er tilpasset jeres virksomhed, så I altid har de korrekte forsikringer og dækninger til den rigtige pris.

Fordele ved at vælge os

Udover vores stærke kompetencer og mangeårige erfaring inden for forsikringsmæglerbranchen er der nogle specifikke ting, der gør os unikke i forhold til vores konkurrenter.

Der er en række ting, I altid vil få, når I vælger at bruge en forsikringsmægler. Det er for eksempel rådgivning om forsikringsbranchen, hjælp med at sikre de nødvendige forsikringer og dækninger, forhandling af priser med forsikringsselskaberne m.m.

Herudover får I hos Söderberg & Partners nogle ekstra fordele, som vi er glade for at kunne tilbyde vores kunder.

Kontorer over hele landet

Selvom vi er et af Nordens største mæglerhuse, er vi også lokalt forankrede med kontorer fordelt over hele Danmark, så vi aldrig er langt væk.

Fast kontaktperson

En god og personlig relation skaber den bedste tillid og tryghed. Derfor får I en fast forsikringsmægler, der kender jer og jeres virksomhed indgående.

Anbefalet samarbejdspartner

Vores kunder anbefaler os. Det fortæller de med egne ord lige her (link til anbefalinger erhverv) samt på Trustpilot, hvor vi ligger meget tæt på de 5 stjerner, man har mulighed for at få.

Det hjælper vi med

Udover de fordele, der gør forsikringsrådgivning hos Söderberg & Partners unik, er der også en lang række ting, vi som jeres forsikringsmægler hjælper jer og jeres virksomhed med.

Analyser og afdækning af risici

Som noget af det første vil vi sætte os grundigt ind i jeres virksomhed og den eksisterende erhvervsforsikring. Her vil vi blandt andet analysere og vurdere, hvilke risici din virksomhed er udsat for, hvilke behov virksomheden har, hvordan den nuværende forsikringsløsning dækker, og om der er huller i dækningen, der bør kigges på. Så er der typisk en række forsikringskrav fra forsikringsselskaberne, som vi vil gennemgå for at tjekke, om betingelserne for dækning er opfyldt. Hvis de ikke er dét, kan forsikringsselskabet i tilfælde af skade eller uheld nægte at dække tabet, hvilket kan få betydelige økonomiske konsekvenser for virksomheden.

Forsikringsløsning sendes i udbud

Når vi er færdige med vores analyser og har fået det nødvendige indblik i jeres virksomhed, sender vi jeres forsikringsløsning i udbud hos flere af markedets forsikringsselskaber, der bliver inviteret til at komme med deres tilbud på en erhvervsforsikring. Vi vil herefter analysere de indkomne til bud og forhandle med forsikringsselskaberne, hvorefter I vil blive præsenteret for de bedste tilbud og vores anbefaling.

Vi tager administrationen af erhvervsforsikringen

Når alt er på plads, og vi har sørget for, at I har den rigtige erhvervsforsikring med de nødvendige dækninger, hjælper vi med alt det administrative arbejde i forbindelse med virksomhedens forsikringsløsning, så I kan spare tid og fokusere på jeres forretning. Vi holder jer opdaterede omkring jeres forsikringer og dækninger og tilretter løbende, hvis der bliver behov for det. Herudover er vi altid opdaterede omkring, hvad der foregår inden for forsikringsbranchen, lovgivning på området, EU-regulativer m.m., så jeres forsikringsløsning altid overholder alle krav og er opdateret i forhold til potentielle fremtidige risici.

Med andre ord er vi altid ved jeres side, og I sætter niveauet for, hvor meget I ønsker at være involverede i arbejdet omkring jeres forsikringsløsning.

Sådan kommer vi i gang!

Først skal vi aftale en tid til et møde - det gør I lige herunder.

Tag kontakt til os her 
Når mødet er booket, ser processen typisk sådan her ud.
  • Indledende møde med repræsentant(er) fra virksomheden og forsikringsmægleren
  • Underskrivelse af forsikringsmæglerfuldmagt og samarbejdsaftale
  • Forsikringsmægleren sætter sig dybere ind i virksomheden og den eksisterende forsikringsløsning
  • Den ønskede forsikringsløsning sendes i udbud hos flere forsikringsselskaber
  • Forsikringsmægleren gennemgår de indkomne tilbud fra forsikringsselskaberne
  • Virksomheden får præsenteret de bedste tilbud samt mæglerens anbefaling
  • Forsikringsmægleren står for alt det administrative ved implementering af forsikringsløsningen, herunder kontrol af forsikringspolicer, præmieopkrævninger m.m.

Gennemskueligt honorar

Vi vil påstå, at vores rådgivning og services bringer værdi til jer og jeres virksomhed, og det arbejde fakturerer vi for – det er vi helt åbne omkring.

Vi er transparente i forhold til, hvad vi tager for vores rådgivningsydelser, og I modtager altid konkret information om vores vederlag, inden vores samarbejde begynder, så I ved, hvad I betaler for det.

Vi rådgiver alle typer virksom­heder

Vi hjælper virksomheder i alle størrelser og inden for mange forskellige brancher med deres forsikringsløsninger. Så hvad enten I er en lokal håndværkervirksomhed eller en større internationalt orienteret virksomhed, kan vi også hjælpe jer.

Har du spørgsmål til erhvervsforsikringer eller lyst til en snak om din virksomheds forsikringsløsning, så tag kontakt til os her.

Söderberg & Partners har hjulpet med, at vi har fået styr på vores forsikringer, samt at vi har den rigtige dækning. De håndterer alt, også når vi en sjælden gang har en skade, skal vi ikke tænke på noget. De besøger os hvert år og er altid hurtige til at svare på henvendelser. De er proaktive og forhandler gode vilkår og priser til os. De har tjent sig selv hjem mange gange. Vi vil helt klart anbefale Söderberg & Partners til andre.
Carsten Bødker
Carsten Bødker
Direktør, BIO CIRCLE SURFACE TECHNOLOGY ApS
Söderberg og Partners har hjulpet os med risikoafdækning af vores virksomhed på forsikringsområdet og hjulpet os med at finde de rigtige forsikringsselskaber til at afdække vores virksomheders forsikringsbehov. Vi får altid hurtig og kompetent hjælp, når der opstår et behov eller spørgsmål. Vi anbefaler gerne Söderberg & Partners til andre.
Kurt Rath
Kurt Rath
CEO, Dansk Auto Logik A/S
Söderberg & Partners har hjulpet os med erhvervsforsikringer til vores kæde. De har skaffet os store besparelser og samtidig afdækket vores behov for samtlige forsikringstyper, som vi har behov for. Derudover har de hjulpet os med at leve op til alt det med småt – bl.a. levede vi ikke op til cyberforsikringens krav, som vi havde forinden Söderberg & Partners belyste dette. De har endda vejledt os om, hvorfor salgs- og leveringsbetingelser er en god ide. Vi er yderst tilfredse med deres råd og vejledning og betragter dem som en loyal samarbejdspartner, som varetager vores interesse på bedste vis. Vi har en tæt kontakt, og vores personlige forsikringsmægler altid hjælper hurtigt, uanset om det er vejledning eller hjælp til en skade. Vi vil anbefale andre at bruge Söderberg & Partners – og har allerede gjort det.
Frank Jensen
Frank Jensen
Indehaver, DEPOT-ESBJERG.DK A/S
Söderberg & Partners har hjulpet os med at få overblik over vores forsikringsforhold, herunder grænserne mellem vores forsikringsprogram via vores tyske moderselskab og hollandske ejere, og så til hvad vi skal forsikre lokalt her i Danmark. Söderberg & Partners har ligeledes åbnet vores øjne for hvad vi selv kan gøre i forhold til skadesforebyggelse, herunder håndtering af risici, sikring o.lign., hvilket bl.a. giver os en bedre forhandlingskraft i forsikringsmarkedet. Christian har formået at bryde forsikring ned til noget der giver mening hos os. Fra vi indgik samarbejdet, overtog han dialog med den hollandske ”broker”, som varetager vores masterprogram, og i dag er der fuldstændig styr på tingene, så vi ikke har dobbeltforsikring. Og så har vi endda nedbragt forsikringspræmien her i Danmark. Jeg vil anbefale andre at bruge Söderberg & Partners, da de er dygtige til det de laver. Det giver os, som virksomhed, mulighed for at fokusere på vores kerneopgaver, da alene administrationsdelen af forsikringerne indimellem kan være bøvlet pga. breve, ændringer af vilkår hos forsikringsselskaberne o.lign., som du, som kunde hos et forsikringsselskab, kan have svært ved at gennemskue, hvad egentlig betyder for dig.
Dorthe Sørensen
Økonomiansvarlig, EFB Elektronik Nordic A/S